CONTRACT-CADRU
de comercializare a pachetelor de servicii turistice
la distanta
Conditii generale de rezervare
Partile contractante:
Agentia "Arcadia Travel": SC Arcadia Events SRL, cu sediul in Eforie Nord, Bulevardul Republicii nr.5, Camera 2, judet Constanta, cod de inregistrare fiscala C.U.I. 27599387, numar de inregistrare la Registrul Comertului J13/1923/2010, conturi bancare: RO72BRDE140SV30163441400 in Lei, deschis la banca BRD, cu punct de lucru in EFORIE NORD, BD Republicii nr. 5, pentru Agentia Arcadia Travel: cazarepelitoral.ro, reprezentata prin Dl Ghemus Razvan, in calitate de Director, denumita in continuare Agentia,
si Calatorul (turistul)/ reprezentantul calatorului (turistului), cu datele de identificare prezentate in factura proforma/voucher (titularul rezervarii conform documentelor de plata si a celor de calatorie) denumit in continuare Calator (turist) - titular de contract, au convenit la incheierea prezentului contract.
I. Obiectul contractului
1. Obiectul contractului il constituie vanzarea de catre Agentie a pachetului de servicii turistice inscris in Factura Proforma si in Voucher (bilet de odihna si tratament, bilet de excursie) si eliberarea documentelor de calatorie. Contractul ia nastere in momentul in care serviciile solicitate de catre client au fost confirmate de catre agentie, respectiv clientul ia la cunostinta despre serviciile care i-au fost confirmate in baza facturii proforme. Contractul isi produce efectele numai dupa achitarea de catre turist a avansului prevazut in factura proforma.
Pentru procesarea unei rezervări de servicii, Agenţia poate solicita un avans de până la 50 % din preţul pachetului sau plata integrală a contravalorii pachetului/serviciilor turistice, în funcţie de data la care turistul solicită serviciile.
II. Pretul
2.1. Pretul contractului este specificat in oferta de pe site-ul agentiei www.cazarepelitoral.ro si respectiv pe factura si cuprinde serviciile specificate in factura si pe site-ul acesteia mentionat anterior. Avansul solicitat este de minim 20% din totalul sejurului sau cel prevazut in factura proforma urmand ca restul de plata (daca este cazul) sa fie efectuat in prima zi de cazare la unitatea turistica rezervata conform facturii proforme receptionate sau cu 10-14 zile inaintea inceperii sejurului (dupa caz, in functie de politica de plata a unitatii de cazare respective, aceasta data fiind specificata calatorului, daca exista aceasta mentiune).
2.2. Pentru serviciile interne plata se face exclusiv in LEI. Preturile specificate in valuta se vor calcula in RON la cursul BNR din ziua efectuarii platii sau la cursul de schimb valutar impus de unitatea de cazare.
2.3. Pentru serviciile turistice externe plata se va efectua fie in EUR, fie in RON. In cazul in care plata se va efectua in RON se aplicare taxa de risc valutar de maxim +2% fata de cursul BNR din ziua efectuarii platii.
2.4. Contravaloarea serviciilor turistice interne se poate achita si cu vouchere de vacanta.
2.5 Plata serviciilor turistice se face respectand prevederile OG nr. 2/2018, a normelor metodologice si anexelor acesteia . In cazul in care turistul renunta la pachetul de servicii turistice achizitionat cu vouchere de vacanta, agentia ii poate oferi acestuia un pachet de servicii turistice la o valoare initiala minus comisioanele de anulare aferente conform prevederilor capitolului V, art. 1 sau mai mare celui achizitionat initial cu plata diferentei de pret. Conform OG nr. 2/2018 in cazul renuntarii definitive la pachetul de servicii turistice de catre turist, agentia de turism nu poate restitui turistului voucherele de vacanta sau contravaloarea acestora in bani. Plata se poate face cu cardul de vacanta prin intermediul link-ului de plata securizat, trimis in e-mail-ul sau pe mesagerie electronica cu factura proforma sau poate fi solicitat ulterior. Turistul isi asuma corectitudinea datelor introduse in momentul efectuarii platilor. De asemenea este direct raspunzator pentru utilizarea in conditiile prevazute de legislatie a cardurilor de vacanta. Agentia nu-si asuma nicio responsabilitate cu privire la modalitatea de folosire de catre turist a cardului de vacanta.2.6. Pachetul de servicii turistice care poate fi achizitionat pe baza voucherelor de vacanta poate cuprinde servicii de cazare (minim si obligatoriu), alimentatie publica, transport, tratament balnear, agrement cu locul de desfasurare pe teritoriul Romaniei.
III. Drepturile şi obligaţiile Agenţiei
3.1. In cazul in care rezervarea se anuleaza din vina exclusiva a agentiei aceasta are obligatia:
a) să ofere turistului alternative corespunzătoare în vederea continuării călătoriei turistice fără majorarea preţului, respectiv serviciile turistice oferite să fie de aceeaşi calitate şi cantitate;
b) în cazul în care nu pot fi oferite turistului alternative corespunzătoare sau acesta nu le acceptă din motive întemeiate, să restituie turistului avansul achitat pentru serviciile neprestate.
3.2. Agenţia este răspunzătoare pentru buna executare a obligaţiilor asumate prin publicarea ofertelor si prin emiterea documentelor de calatorie, cu excepţia următoarelor cazuri:
a) când neîndeplinirea sau îndeplinirea defectuoasă a obligaţiilor asumate se datorează turistului;
b) când neîndeplinirea obligaţiilor se datorează unor cauze de forţă majoră sau unor împrejurări pe care nici Agenţia, nici prestatorii de servicii nu le puteau prevedea sau evita (modificări de orar sau de itinerar, întârzieri în traficul mijloacelor de transport etc.).
3.3. Alocarea camerelor catre clienti se face strict de catre receptia hotelului, in afara de cazul in care a fost confirmata si platita la rezervare o camera in mod special - camera care este nominalizata expres in documentele de cazare cu numar/ pozitia sa in unitatea de cazare. Agentia nu este responsabila de distribuirea camerelor in unitatile de cazare.
IV. Drepturile şi obligaţiile turistului
4.1. Turistul poate să cesioneze serviciile turistice rezervate unei terţe persoane care îndeplineşte toate condiţiile aplicabile pachetului de servicii turistice contractat, cu obligaţia de a anunţa în scris Agenţia cu cel puţin 15 zile înaintea datei de check-in.
În acest caz Agenţia anuleaza rezervarea initiala si realizeaza o noua rezervare pe numele noului turist. Turistul care cedează pachetul său de servicii, precum şi cesionarul sunt responsabili în mod solidar la plata preţului rezervarii şi a eventualelor costuri suplimentare apărute cu ocazia acestei cedări. Serviciile turistice achitate total sau partial cu vouchere de vacanta nu pot fi cesionate.
4.2. In cazul ofertelor speciale, in special a celor de Inscrieri Timpurii - « Early Booking » cesionarea contractului este posibila doar in cazul in care cesionarea se face in perioada de valabilitate a ofertei speciale, in caz contrar cesionarea nefiind posibila.
4.3. În cazul sejururilor de odihnă şi/sau de tratament cu locul de desfasurare in Romania, turistul are obligaţia să respecte programul de acordare a serviciilor în România, respectiv: în staţiunile de pe litoral, cazarea se face la ora 18:00 a zilei de intrare sau dupa ora 14:00 (in cazul anumitor unitati de cazare) şi se termină la ora 11:00 a zilei înscrise pe voucher sau afisata la receptia unitatii de cazare, ca data de check-out. Turistul are obligatia sa respecte programul de acordare a serviciilor din tara de destinatie. Unitatile de cazare au dreptul de a alege/ stabili/ modifica ora de incepere a cazarii (check-in) si ora maxima de eliberarea camerelor (check-out). Depasirea orei maxime de eliberare a camerelor (situatia de «late check-out») se taxeaza si turistului ii revine obligativitatea de a achita contravaloarea taxei.
4.4. În cazul în care Agenţia anulează rezervarea sau nu asigura serviciile achitate de turist, turistul are dreptul:
a) să accepte la acelaşi preţ un alt pachet de servicii turistice de calitate echivalentă sau superioară, propus de Agenţie;
b) să accepte un pachet de servicii turistice de calitate inferioară - propus de Agenţie, cu rambursarea imediată a diferenţei de preţ;
c) să i se ramburseze in numerar sau sub forma de voucher, toate sumele achitate aferente serviciilor anulate sau neprestate.
d) in cazul in care pachetul de servicii turistice a fost achitat cu vouchere de vacanta si turistul nu accepta conditiile pct. a) de la art 3 agentia nu va mai putea restitui nicio suma in bani si nici in voucherele acestuia, conform prevederilor OG nr. 2/2018.
4.5. În toate cazurile menţionate la pct.3 turistul are dreptul să solicite Agenţiei şi o despăgubire pentru neîndeplinirea prevederilor contractului iniţial, cu excepţia cazurilor în care:
a) anularea s-a datorat unui caz de forţă majoră (circumstanţe imprevizibile, independente de voinţa celui care le invocă şi ale căror consecinţe nu au putut fi evitate în ciuda oricăror eforturi depuse, în aceasta nefiind incluse suprarezervările)
b) anularea s-a făcut din vina turistului.
4.6. Dacă turistul solicită schimbarea hotelului, structurii camerelor, a perioadei sejurului sau a oricărora dintre servicii, aceasta echivalează cu anularea rezervarii, cu aplicarea comisioanelor de anulare prezente la Capitolul V, art. 1 la momentul respectiv, şi realizarea unei rezervari noi.
Orice crestere a numarului de nopti a sejurului turistilor trebuie solicitata cu cel putin 24 de ore lucratoare inainte de data initiala de incepere a sejurului si poate deveni valabila doar cu acordul hotelului. Confirmarea cazarii la acelasi pret este posibila numai dupa acceptul in prealabil al furnizorului.
4.7. Turistul este obligat să achite la recepţia unităţii hoteliere taxa de staţiune, taxa de salubrizare, precum şi alte taxe locale, fără a putea pretinde despăgubiri sau returnarea sumelor de la Agenţie.
4.8. Turistul este obligat să prezinte la recepţia unităţii hoteliere actele sale de identitate, precum şi documentul de călătorie eliberat (voucher, bilet de odihnă şi/sau de tratament), în vederea acordării serviciilor turistice. In cazul in care turistul beneficiaza de bilete de odihna si tratament, este obligat sa prezinte la receptia unitatii hoteliere bilet de trimitere de la medicul de familie.
4.9. In caz de forta majora, cand turistului nu-i mai pot fi asigurate serviciile turistice achitate, acesta are dreptul sa solicite restituirea sumelor achitate. Turistul poate opta gratuit pentru reprogramarea sejurului, cu mentinerea tarifului si conditiilor initiale, sau poate solicita restituirea sumei in bani, situatie in care se aplica un comision de 10% +TVA aferent serviciilor deja prestate de agentia de turism. Restituirea se va efectua in maxim 6 luni de la data la care era programat sejurul.
4.10. In cazul aparitiei situatiei de Overbooking (suprarezervare), situatie care nu putea fi anticipata sau prevenita si care nu-i poate fi imputabila agentiei, turistul are dreptul:
a) sa accepte la acelasi pret un alt pachet de servicii turistice de calitate echivalenta sau superioara, propus de Agentie; b) sa accepte un pachet de servicii turistice de calitate inferioara, propus de Agentie, cu rambursarea diferentei de pret; c) sa i se ramburseze imediat toate sumele achitate in virtutea contractului.
4.11. Contravaloarea serviciilor achitate in avans dar neutilizate NU se poate recupera, exceptie fiind cazurile de parasire a unitatii de cazare inaintea de terminarea sejurului datorita unei situatii de forta majora.
4.12.Turistul este obligat sa achite orice paguba materiala produsa hotelului direct reprezentantilor hotelului inainte de eliberarea camerelor.
4.13. “NO SHOW”. In situatia in care turistul este in imposibilitatea de a se prezenta la unitatea de cazare in ziua de incepere a sejurului specificata in documentele de cazare (voucher/bilet de odihna si tratament), acesta este obligat sa anunte in cel mai scurt timp posibil Agentia, pana in ziua de incepe a sejurului. Agentia va face tot posibilul pentru a pastra rezervarea la aceeasi unitate de cazare, incepand cu cea mai apropiata data de intrare posibila, turistul suportand eventualele penalizarile ce ar putea fi solicitate de catre hotel, inclusiv pierderea avansului achitat.
4.14. Pentru a preveni producerea unui prejudiciu datorat imposibilitatii turistului de a se prezenta in sejur (din alte motive decat cele de forta majora), recomandam turistilor incheierea unei polite de asigurari storno.
V. Renuntari, Penlizari, Despagubiri
5.1. In cazul in care turistul renunta din vina sa la pachetul de servicii turistice care face obiectul prezentului contract, el datoreaza Agentiei penalizari dupa cum urmeaza:
5.2. pentru pachete din oferta standard:
a) 100% din pretul total al pachetului de servicii, daca renuntarea se face intr-un interval mai mic de 14 zile calendaristice inainte de data inceperii sejurului.
5.3. pentru programe si oferte speciale de tip “Early Booking” - Inscrieri Timpurii:
a) 100% din pretul pachetului de servicii turistice, in cazul in care turistul a achizitionat pachetul de servicii turistice din cadrul programului “Inscrieri timpurii” indiferent de data la care turistul solicita renuntarea.
5.4. In cazul in care turistul care a contractat un pachet de servicii turistice si a achitat un avans - nu se prezinta la termenul specificat in anexa de contract (bon de comanda) pentru a achita rata aferenta sau restul de plata, contractul se considera reziliat iar agentia are dreptul de a anula rezervarile efectuate in beneficiul turistului, cu aplicarea penalizarilor contractuale, cu pierderea avansului achitat si retinerea integrala a sumelor platite de catre turist pana la acea data. Plata se considera incasata in momentul in care se regaseste in extrasele de cont ale S.C. ARCADIA EVENTS S.R.L.
5.5. In cazul in care o ambasada refuza sa acorde viza de intrare pentru efectuarea pachetului de servicii, turistului i se vor retine toate taxele achitate de Agentie prestatorilor directi, precum si cheltuielile de operare proprii acesteea.
5.6. In cazul in care turistul care a intrat pe teritoriul statului in care se realizeaza pachetul de servicii turistice refuza sa se mai intoarca in Romania si autoritatile din tara respectiva fac cheltuieli de orice natura cu acesta, turistul respectiv are obligatia de a suporta toate aceste cheltuieli.
5.7. Penalizarile echivalente cu pretul contractului se aplica si in cazul in care turistul nu ajunge la timp la aeroport/port sau la locul de plecare/destinatie, daca nu poate pleca in calatorie pentru ca nu are actele in regula sau daca este intors de la granita de catre politia de frontiera. Turistul este singurul responsabil pentru detinerea si valabilitatea documentelor legale pentru calatorie (pasaport, carte de identitate, viza etc.).
5.8. Turistul trebuie să transmita în scris cererea de renunţare la pachetul de servicii turistice, de luni pana vineri intre orele 9:00 si 17:00 la adresa de email contacteforie@gmail.com sau direct la sediul agentiei din Eforie Nord, b-dul Republicii nr.5. În caz contrar, cererea de renunţare nu este luată în considerare.
5.9. Situatiile de imbolnaviri grave inainte de inceperea sejurului sau in timpul sejurului se vor anunta Agentiei in cel mai scurt timp, iar documentatia justificativa emisa de catre institutiile sanitare abilitate cu privire la problema aparuta se vor transmite in cel mai scurt timp Agentiei. Agentia va face tot posibilul pentru recuperarea sumelor pentru serviciile neprestate, urmand sa returneze turistului aceste sume imediat dupa recuperarea lor de la prestator.
5.10. In cazul anularii survenite dupa emiterea biletului de avion, se vor percepe penalizari conform regulilor companiei aeriene cu care a fost validat respectivul bilet. Agentia intelege sa fie responsabila pentru orice actiune sau omisiune a propriului personal, dar nu isi asuma nici o responsabilitate pentru eventualele embargouri, raniri, stricaciuni, pierderi, intarzieri sau iregularitati cauzate pasagerului de anulari sau intreruperi ale calatoriei datorate vremii proaste, grevelor, razboiului sau oricarei alte cauze aflate in afara propriului control. Vaccinarile care sunt necesare pentru anumite destinatii sau in anumite perioade intra in responsabilitatea si cheltuiala personala a pasagerului.
VI. Reclamatii
6.1. In cazul in care turistul este nemultumit de serviciile turistice primite, acesta are obligatia de a intocmi o sesizare in scris, clar si explicit, cu privire la deficientele constatate la fata locului, legate de realizarea pachetului de servicii turistice contractat, ce se va transmite prompt atat Agentiei, cat si prestatorului de servicii turistice (conducerii hotelului). In cazul imposibilitatii solutionarii problemei pe cale amiabila, acest document de sezizare trebuie semnat de reprezentantii unitatii de cazare pentru a confirma faptul ca s-a luat cunostinta de catre conducerea hotelului despre problemele aparute si ca acestea nu au fost solutionate pe cale amiabila.
6.2. Atat Agentia, cat si prestatorul de servicii turistice vor actiona in cel mai scurt timp posibil pentru solutionarea sesizarii.
6.3. In cazul in care sesizarea nu este solutionata sau este solutionata partial, turistul va depune la sediul Agentiei o reclamatie in scris, impreuna cu sesizarea de la unitatea de cazare, in termen de maximum 5 zile calendaristice de la incheierea calatoriei. Agentia, in termen de 40 zile calendaristice, va comunica turistului despagubirile care i se cuvin, dupa caz. Agentia isi rezerva dreptul de a nu lua in considerare nici o reclamatie transmisa dupa trecerea celor 5 zile calendaristice de la incheierea calatoriei (check-out).
VII. Asigurari
Turistul are posibilitatea incheierii unui contract de asigurare facultativ sau a unui contract de asistenta (la orice companie de asigurari) care sa acopere eventualele taxe de transfer, taxe de repatriere in caz de accidente, de boala sau de deces; posibilitatea incheierii unui contract de asigurare pentru bagaje ori a unei asigurari storno.
VIII. Procedura de solutionare alternativa a litigiilor ( SAL )8.1. Solutionarea alternativa a litigiilor ( SAL ) reprezinta un mecanism alternativ sistemului judiciar, prin care consumatorilor li se ofera posibilitatea de solutionare a litigiilor pe care le pot avea cu comerciantii, atunci cand se confrunta cu o problema legata de achizitionarea unui produs sau serviciu.
Astfel, reclamatiile impotriva comerciantilor sunt prezentate voluntar de catre consumatori, prin posta sau prin mijloace electronice de comunicare, urmand a fi solutionate intr-un mod independent, impartial, transparent, rapid si echitabil.
8.2. Directia de solutionare alternativa a litigiilor (Directia SAL) din cadrul Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor ( ANPC ), are competenta sa solutioneze alternativ litigii nationale si transfrontaliere izvorate din contractele de vanzari sau din contractele de prestari servicii incheiate cu un comerciant care desfasoara activitati in Romania, in sectoarele de activitate in care ANPC este competenta.
8.3. Cererea de aplicare SAL, Lista de consilieri SAL, Procedura SAL, si legislatia aplicabila poate fi consultata aici - ANPC - Autoritatea pentru protectia consumatorului.
8.4. Pentru solutionarea a alternativa a litigiilor , pentru clientii transfrontalieri, se pot accesa urmatoarele adrese: Platforma SOL (Soluționarea online a litigiilor | Comisia Europeană), Site-ul DG Justiție și Consumatori, secțiunea SAL/SOL)
XI. Documente
Se considera parte integranta a acestui contract, ca anexe la contract, urmatoarele documente:
a) Voucherul/ biletul de odihna-tratament/ biletul de excursie/ bonul de comanda/ anexa de contract, dupa caz
b) programul turistic (in cazul turismului organizat/ grupuri)
X. Dispoziţii finale
1. Prezentul contract se considera acceptat de catre ambele parti odata cu plata integral sau partiala de catre turist a serviciilor turistice comandate.
2. Comercializarea pachetelor de servicii turistice se va face în conformitate cu prevederile prezentului contract şi cu respectarea prevederilor OG nr. 2/2018.
3. Contractul poate fi prezentat şi sub forma unui catalog, pliant sau alt înscris, dacă turistul este informat despre aceasta şi dacă documentul conţine informaţiile prevăzute de OG nr. 2/2018
XI. Legislatie
1. Acesta este un Contract la Distanță așa cum este definit în Ordonanţa de urgenţă nr. 34/2014 din 04/06/2014 publicată în Monitorul Oficial, Partea I nr. 427 din 11/06/2014.
2. Sc Arcadia Events Srl dorește să depună toate eforturile pentru ca eventualele litigii să fie soluţionate pe cale amiabilă. În cazul în care nu se poate ajunge la o înțelegere, rezolvarea respectivului litigiu rămâne de competenţa instanţelor de judecată.
Turistul declară că Agenţia de turism l-a informat complet cu privire la condiţiile de comercializare a pachetelor de servicii turistice în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 107/1999, republicată. Prin semnarea acestui contract sau prin acceptarea pachetelor de servicii turistice, inclusiv în cazul celor achiziţionate la distanţă prin mijloace electronice, turistul îşi exprimă acordul şi luarea la cunoştinţă cu privire la condiţiile generale de comercializare a pachetelor de servicii turistice, în conformitate cu oferta agenţiei de turism.
Agentia, Turist,
Denumirea
Arcadia Travel Am primit un exemplar
Semnatura
Reprezentant
Ghemus Razvan