

GHID TURISTIC AL STATIUNII CONSTANTA

Prezentare | Atractii. Unde iesim? | Poze | Opinii de calatorie turisti | Ghid de supravietuire | Oferte speciale de cazare | Cazare |
Municipiul Constanţa este singurul din România deservit de toate căile moderne de transport, respectiv rutier, feroviar, maritim, fluvial si aerian. Transporturile rutiere beneficiază de o reţea de străzi si bulevarde foarte bine pusă la punct şi de curând asfaltate integral. Bulevardele lungi şi late cu câte 4, 6 sau 8 benzi fac posibil accesul rapid din oricare intrare spre centrul oraşului, chiar dacă numărul maşinilor a crescut vertiginos dela an la an, Constanţa fiind şi din acest punct de vedere pe locul doi după Bucureşti în privinţa numărului de maşini noi înmatriculate în primele 8 luni din anul 2007. Din cauza creşterii dramatice a numărului autovehiculelor din interiorul oraşului, admunistraţia locală a luat decizia de a desfiinţa în totalitate transportul în comun cu tramvaie. Tramvaiele vor fi înlocuite cu autobuze articulate noi, cu grad de poluare redus, iar în locul şinelor se va construi câte o nouă bandă de circulaţie rutieră pe fiecare sens. În anul 2003 Constanţa a fost primul oraş din România care a înlocuit în totalitate vechile autobuze şi troleibuze cu altele noi, unele dintre autobuze fiind dotate cu aer conditionat. Tot în Constanţa au fost introduse în transportul în comun pe linia 41, Gara Constanţa - Mamaia, autobuze noi supraetajate descoperite (open double decker), marca Volvo, în premieră în România. Cele mai spectaculoase lucrări în infrastructura rutieră se vor realiza anul acesta. Cele două autostrăzi, Autostrada Soarelui, tronsonul Cernavodă - Constanţa şi Autostrada de Centură Constanţa (Ovidiu - Agigea) vor avea un nod de intersectare spectaculos la intrarea vestică a oraşului. Va începe construcţia drumului express de nord care va lega Constanţa de Delta Dunării, acesta adăugându-se celorlalte două drumuri express existente, "E 60" Aeroportul Internaţional Mihail Kogălniceanu - Constanţa şi "E 87" Constanţa - Mangalia. În privinţa transportului feroviar dezvoltarea este la fel de spectaculoasă, Constanţa are legături directe pe calea ferată cu Bucureşti, Mangalia şi Tulcea, precum şi un terminal ferry-boat la Marea Neagră în portul Constanţa Sud. În anul 2009 va fi terminată calea ferată de mare viteză Bucureşti - Constanţa ce va permite scurtarea timpului de deplasare între cele două mari oraşe la circa 1h şi 30min. Transportul maritim este foarte bine reprezentat prin porturile Constanţa Nord şi Constanţa Sud, ultima linie maritimă înfiinţată fiind Shanghai - Constanţa. Transportul fluvial are punctul de plecare din portul Constanţa Sud, pe Canalul Dunăre-Marea Neagră, mai departe pe fluviul Dunărea, punctul terminus fiind portul Rotterdam. Transportul aerian deşi nu este la fel de dezvoltat ca în cazul celorlalte căi de transport, este reprezentat prin Aeroportul Internaţional Mihail Kogălniceanu Constanţa. Acest aeroport, construit din motive de securitate şi zgomot în afara oraşului, se află pe teritoriul Zonei Metropolitane Constanţa si posedă singura pistă în totalitate betonată din România, în lungime de 3,5 km şi capabilă să primească cele mai mari şi mai grele aeronave din lume. Pe acest aeroport va opera în premieră în România, începând din aprilie 2008, cea mai mare companie low cost din lume Ryanair.